четвер, 13 березня 2014 р.

Модуль 10. Фасилітація з використанням компютерних технологій

Техніки підтримки навчання

Фасилітація(від англ. facilitate — допомагати, полегшувати, сприяти) — це організація процесу колективного розв'язання проблем у групі, який керується фасилітатором (ведучим, головуючим). Це одночасно процес та сукупність навичок, які дозволяють ефективно організовувати обговорення складної проблеми без втрат часу та за короткий термін виконати усі заплановані дії із максимальним залученням учасників процесу[1].
Фасилітатор — фахівець, який не зацікавлений у підсумках обговорення, не представляє інтереси жодної з груп-учасників і не бере участі в обговоренні, але несе відповідальність за якісне виконання завдань.[1]
Фасилітація відрізняється від простого управління тим, що вона не має директивного характеру. Якщо при традиційних формах управління суб'єкт змушує учасників групи виконувати власні інструкції та розпорядження, то у випадку з фасилітацією її суб'єкт має суміщати у собі ознаки керівника, лідера та учасника процесу.
  
 Як свідчать результати практичної діяльності, керування  з боку вчителя має носити опосередкований характер. Учитель надихає, спрямовує пошуково-дослідницьку діяльність у потрібне русло, пропонує варіанти узагальнення набутих знань, здійснює опору на особистий позитивний досвід учасників проекту. Це сприяє розвитку пізнавального інтересу учнів, розкриттю ними своїх можливостей та досягненню високого кінцевого результату. 
 В цьому модулі я дізналася про фасилітацію, навчилася створювати документи для фасилітації і виступати в ролі фасилітатора. Зрозуміла, що можу ефективніше навчати учнів відповідно до їх потреб, використовуючи ІКТ.

Немає коментарів:

Дописати коментар